لوسیون

می دونستین تولید لوسیون ها داخل کشور سود نداره؟

لوسیون ها انواع مختلفی دارند، لوسیون دست، صورت و بدن. با اینکه لوسیون بدن از جمله محصولات کاربردی محسوب می شود اما طبق مطالعات ما، لوسیون بدن در ایران به اندازه سایر محصولات مراقبت و درمانی پوست کاربرد ندارد. و فروش این محصول هم نسبت به سایر محصولات مشابه بسیار کمتر است. شرکت های تولید کننده لوسیون ها، مخصوصا لوسیون بدن، معمولا چندین محصول تولید میکنند و به عنوان تک محصول برای شروع مناسب نیست. به همین دلیل با اینکه حاشیه سود خوبی دارد هر کسی حاضر به تولید لوسیون بدن به صورت تک محصول نیست.

تیم تحقیق و توسعه بیوکمپ با همکاری تیم مارکت مجموعه، یک پروژه ای به ما پیشنهاد دادند که اتفاقا جزو دسته بندی لوسیون ها قرار می گرفت و طرح توجیهی قابل قبولی ارائه داده بودند که هم اطلاعات اولیه که ارائه دادیم را رد می کرد و هم تایید!!!

لوسیونی فراتر از مرطوب کنندگی

طبق مطالعات انجام شده، اعلام کردند که بازار لوسیون ها در جهان در سال 2021 حدودا 55 میلیارد دلار بوده و این میزان به 64 میلیارد دلار در سال 2022 میرسد. حتی پیش بینی هایی که برای سال 2026 در این حوزه شده است هم بسیار چشمگیر بود. زمانی که بازار جهانی به این گستردگی تنها

برای لوسیون های بدن وجود دارد قطعا فرصت مناسبی است که وارد این بخش از صنعت آرایشی و بهداشتی شد اما معضلی که همچنان طی بررسی ها وجود داشت فرهنگ استفاده از لوسیون هنوز در کشور ما جا نیفتاده است.

تیم ما هم بر این باور بود که قطعا راه جایگزینی وجود دارد که هم بتوان به عنوان یک محصول با قابلیت صادرات تولید کرد و هم بازار داخل کشور را از دست نداد. با بررسی های بیشتر به بازار پرسود دیگری رسیدند به نام محصولات و خدمات ضد تعریق، از جراحی های مرتبط گرفته تا تزریق بوتاکس و دئودورانت ها، اسپری ها و …..

همه ما میدونیم که تعریق پدیده ای کاملا طبیعی و مفید برای بدن است اما افزایش تعریق، آن هم در زندگی روزمره امروز دردسرهای زیادی دارد.

چرا تعریق به معضل تبدیل شده است؟

تغییر عادات غذایی، داروها و بیماری ها، تغییرات هورمونی و … از عواملی است که باعث افزایش تعریق شده است. یکی از علل تعریق بیش ازحد افزایش استرس و اضطراب در جامعه است.

طبق این بررسی اکثر افراد (59.4 درصد) دارای سطح استرس متوسط بودند. عوامل گوناگونی سبب افزایش استرس در جوامع امروزی می گردد از جمله عوامل مالی، موقعیت های اجتماعی، شیوع بیماری ها و… . افزایش استرس سبب افزایش تعریق و همچنین افزایش نیاز به استفاده از محصولات ضدتعریق و دئودورانت می گردد.

حدود 46 درصد افراد 15 سال و بیشتر ورزش می کنند. علاوه بر این ورزشکاران حرفه ای نیز در رشته های مختلف ورزشی مانند ورزش های رزمی، باستانی، تیمی (بسکتبال، والیبال، فوتبال و …)، دو و میدانی، وزنه برداری و … فعالیت دارند. تعریق در ورزش های پرتحرک بیشتر رخ می دهد و نیاز به استفاده از محصولات ضدتعریق و خوشبوکننده نیز افزایش می یابد. موارد اشاره شده در بالا چند مورد از جوامع هدف محصولات ضدتعریق بودند که نشان دهنده افزایش نیاز به این گروه از محصولات می باشد.

بیماران مبتلا به پر تعرقی هم که با مشکلات اجتماعی و …. زیادی روبه رو می شوند و 5 درصد از مردم جهان به این بیماری مبتلا هستند.

مشکلات ناشی از تعریق بیش از حد در ایران
اما نکته جالب در بررسی بازار دئودورانت ها در آسیا این نمودار بود:

بازار خوشبوکننده آسیا و اقیانوسیه، روندها و پیش بینی این صنعت تا سال 2027:

بازار جهانی ضد عرق و خوشبوکننده ، روندها و پیش بینی صنعت تا سال 2027:

لوسیون ضد تعریق و خوشبو کننده

لوسیون ها معمولا سبک تر و کم چرب تر از کرم ها و با محتوای آب بیشتر هستند. لوسیون ها برای استفاده در همه قسمت های بدن مناسب هستند بر خلاف رولان ها که تنها در نواحی زیر بغل استفاده می شوند. لوسیون ها اثری روی لباس باقی نمی گذارند و علاوه بر آن برای پوست های خشک هم محصول مناسبی هستند، از این رو در این پروژه محصول ضدعرق و خوشبو کننده به صورت لوسیون با ترکیبات گیاهی در نظر گرفته شد.

با توجه به عوارض برخی مواد شیمیایی موجود در لوسیون ها و ضد تعریق ها، و از طرفی وجود مواد موثره مناسب گیاهی برای ضد تعریق و حفظ شادابی پوست، تیم طراحی دارو و فرمولاسیون لوازم آرایشی  مجموعه بیوکمپ فرمولاسیونی ارائه دادند که این ترکیب تشکیل شده از چند گیاه موثر و ضد حساسیت و آلرژی و مواد ارگانیک مناسب.

اما فرمولاسیون تنها بخشی از این پروژه است. بررسی های بیشتر بر روی خط تولید، وجود مواد اولیه در دسترس داخلی، چگونگی بسته بندی مناسب که مخاطب بتواند به راحتی استفاده کند و علاوه بر این ها تولید محصولی که حاشیه مناسب داشته و قدرت صادرات هم داشته باشد، انجام شد.

بنابراین تولید این محصول باتوجه به اینکه سرمایه اولیه کمتر از 700 میلیون تومان هم نیاز دارد، سودآوری بسیار خوبی میتواند داشته باشد اما به دو شرط، یک حتما باید به دید صادرات به حوزه خلیج فارس به این محصول نگاه کرد و توانایی تبلیغات خوب برای مصرف کنندگان داخلی..

** تمامی این قیمت ها تا تاریخ 10 اردیبهشت ماه اعتبار دارد. *** اگردر مورد این پروژه اطلاعات بیشتری نیاز داشتین و سوال داشتین حتما با کارشناسان ما تماس بگیرید. 02188408684