۱۱ اسفند , ۱۴۰۲

پرفیوم بار ، فرصت جدید صنعت کازمتیک

پرفیوم بار
محتوای جدول

پرفیوم بار

مفهوم پرفیوم بار

دنیای شگفت‌انگیز عطرها دنیای است که در آن با هر بار استشمام می‌توانیم به سفری در اعماق خاطرات، احساسات و تجربیات جدید رهسپار شویم. دنیایی که در آن رایحه‌ها، راوی داستان‌های ناگفته و خلق‌کننده ی لحظات ناب و به یاد ماندنی هستند. اما آیا تابه‌حال آرزو داشتید که عطر سفارشی خود را بسازید که کاملاً باشخصیت، روحیه و استایل شما مطابقت داشته باشد؟

پرفیوم بارها مکانی هستند که در آن می‌توانید با انبوهی از رایحه‌های مختلف از برندهای محبوب و مشهور جهانی آشنا شوید و عطری را که به طور خاص باشخصیت و سلیقه ی شما همخوانی دارد، بیابید و بسازید

اما پرفیوم بار چیست؟

این مفهوم در سال 2018 در کانادا شروع شد و الان در بیش از 30 کشور دنیا فعال است و مشابه یک مزون لباس یا فضای سلف سرویس است که در آن مشتریان می توانند عطر و ادکلن های خاص و بی نظیری که در جاهای مختلف به سختی پیدا می شود را بخرند و همچنین با ترکیب رایحه های مختلف، عطرهای شخصی سازی شده مخصوص به خود را خلق کنند.

پرفیوم بار خدمتی است که مجموعه‌ای از رایحه‌ها، اسانس‌ها، بطری‌ها، برچسب‌ها و ابزارهای باکیفیت را در اختیار فرد قرار می‌دهند که در آن می‌توانید از طیف وسیعی از رایحه‌ها مانند گلی، میوه‌ای، تند، چوبی و موارد دیگر انتخاب کنید و آنها را با هم ترکیب کنید تا رایحه امضای خود را ایجاد کنید.

پرفیوم بار چیست

فرصت سرمایه گذاری در پرفیوم بارها

پیش‌بینی می‌شود در سال 2024، بازار عطر در ایران 1.13 میلیارد دلار درآمد داشته باشد و نرخ رشد سالانه 3.17٪ را تجربه کند

استفاده از عطر و ادکلن در ایران طرفداران فراوانی دارد و این علاقه ریشه در تاریخ پربار ما دارد. کتیبه‌های باستانی مربوط به دوران هخامنشیان، علاقه‌شان را به انواع عطرها، بخورها و رایحه‌های شیرین نشان می‌دهد.اشراف ایرانی از عطرهای گران قیمت استفاده می کردند و آن را نمادی از ثروت و مقام می دانستند. هنر به دست آوردن عرقیات از گل و نگهداری از آنها به دوران باستان در ایران بر می گردد.

اما پتانسیل سرمایه گذاری یک صنعت عطر و ادکلن به خصوص پرفیوم بار در ایران پیچیده است. در حالی که ممکن است برخی از شاخص های امیدوار کننده وجود داشته باشد، چشم انداز منحصر به فرد اقتصادی آن نیاز به ارزیابی دقیق دارد و داشتن یک رویکرد استراتژیک برای تعیین دوام آن به عنوان یک سرمایه گذاری تجاری ضروری است.

چه میزان جذابیت برای راه‌اندازی در کشور دارد

مزیت و جذابیت پرفیوم بار

ایجاد یک عطر شخصی‌سازی‌شده می‌تواند یک تجربه عمیقاً معنادار باشد که در آن مشتریان می‌توانند متناسب با استایل و نوع پوشش خود عطر مخصوص داشته باشند و حتی از این مراکز برای هدیه‌دادن به‌عنوان جایگزینی برای هدایای پیش پا افتاده استفاده کنند.

از سایر مزیت و جذابیت‌های مهم پرفیوم بارها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • سفارش سازی
  • بسته بندی و برچسب گذاری
  • استفاده در صنعت

سفارشی سازی

مشتریان از میان مجموعه‌ای از روغن‌های معطر باکیفیت بالا، اسانس‌ها و سایر مواد معطر پایه عطر و ادکلن را انتخاب می‌کنند. آن‌ها می‌توانند این اجزا را با هم ترکیب کنند تا مطابق با ترجیحات آنها باشد

بسته بندی و برچسب گذاری

هنگامی که عطر موردنظر به دست آمد، مشتری می‌تواند خودش آن را داخل ظروف مناسب، بسته‌بندی کند و روی برچسب بطری عطر نام خود یا فرد خاصی را روی آن بگذارند. انجام این کار یک رویکرد عملی و تعادلی را به تجربه مشتریان اضافه می‌کند.

استفاده در صنعت

مراکز پرفیوم بار بهترین مکان برای مدیران شرکت‌های تولید لوازم آرایشی و بهداشتی می‌باشد. یک از دغدغه‌های مدیران برای تولید محصولاتی همچون صابون، شامپو، کرم‌های دست و… انتخاب اسانس مناسب می‌باشد.

 در این مراکز مدیران می‌توانند به‌راحتی بین اسانس و رایحه‌های مختلف چندین مورد را تست کنند تا با پیداکردن یک رایحه اختصاصی محصول خود را نسبت به سایر محصولاتی که همیشه از اسانس‌های تکراری استفاده می‌کنند خاص‌تر کنند.

چه نکاتی را باید در مسیر راه‌اندازی این کسب‌وکار در نظر داشت؟

نکات مربوط به پرفیوم بار

درک اولویت‌های مصرف‌کننده و محدودیت‌های بالقوه در ایران که ممکن است بر چنین سرمایه‌گذاری تجاری تأثیر بگذارد، مهم است.

پرفیوم بارها به علت اینکه یک تجربه لوکس را برای مخاطب ارائه می‌دهد نابرابری‌های اقتصادی ممکن است بازار هدف را محدود کند و برای تمام مناطق ایران، یک ایده مناسب برای کسب‌وکار نباشد.

در چند سال اخیر عطر و ادکلن و اسانس‌های فیک در ایران زیاد شده است و همین مورد باعث شده است که خیلی از مردم ایران نسبت به کالای های لوکس اصل گارد داشته باشند و به‌راحتی اعتماد نکنند و به دست آوردن طیف گسترده‌ای از روغن‌ها و مواد معطر باکیفیت بالا به دلیل وجود مشکلات می‌تواند دشوار باشد.

عطرهای شخصی‌سازی ‌شده چون نسبت به عطر و ادکلن‌های از پیش آماده شده قیمت بیشتری دارند باید این تفاوت قیمت را با نشان‌دادن ارزش بالای این محصولات در انتخاب ظروف بسته‌بندی نشان داد؛ بنابراین علاوه بر انتخاب مواد اولیه باکیفیت، انتخاب بطری‌های خاص نیز اهمیت فراوانی دارند تا مخاطب حس ارزشمند و خاصی را داشته باشد. 

نتیجه گیری و توصیه های لازم

پرفیوم بار . توصیه

پرفیوم بارها تجربه‌ای جذاب و به‌یادماندنی را برای مشتریان فراهم می‌کند. آنها می‌توانند به طور فعال در فرایند طراحی و فرمولاسیون عطر و ادکلن شرکت کنند و ارتباط عمیق‌تری با برندها داشته باشند.

اما در پروسه تولید عطر و ادکلن به‌خصوص پرفیوم بارها باید بدانید که چه نوع اسانسی را تهیه کنید و از چه شرکت‌ها یا برندهایی خرید کنید؛ حتی انتخاب نوع الکل مخصوص عطرسازی و فیکساتور مناسب بر روند کیفیت کاری تأثیرگذار است.

برای راه‌اندازی پرفیوم بارها در ایران تنها در صورت انجام یک سری حرکت‌های جذاب و استراتژی‌های مناسب می‌توان موفق بود؛ بنابراین قبل از انجام هر کاری با یک برنامه مناسب و انجام مشورت‌های لازم وارد این کسب‌وکار شوید.

مجموعه بیوکمپ، یک مجموعه فعال در حوزه فرمولاسیون بر اساس طراحی دارو و تولید قراردادی محصولات آرایشی و بهداشتی است که تا به امروز به خیلی از تولیدکنندگان و کارآفرینان صنایع دارویی، آرایشی و بهداشتی کمک کرده تا با کاهش ریسک و هزینه‌های تولید، محصولاتی موفق و سودآور تولید کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای مورد نیاز با * مشخص شده است

نوشتن دیدگاه

مقالات مرتبط