۲۵ بهمن , ۱۴۰۰

درآمد 200هزار میلیاردی آرایشی بهداشتی

c7aec2e0-f323-4ad4-a434-382ef753b9ee (1)
محتوای جدول

بازار صنعت زیبایی در ایران

 

درآمد خالص ایران از صنعت زیبایی 6857 میلیون دلار گزارش شده است. این آمار مربوط به تولیدکنندگان ایرانی در سال 2020 میلادی است. درآمد دو سال پیش  ایران از صنعت آرایشی بهداشتی به نرخ روز حدود 185000 میلیارد تومان بود. این آمار خیلی کمتراز چیزی است که در بازار ایران وجود دارد. چون بیشترین سود و درآمد در بازار ایران از محصولات فیک برندهای اروپایی است که آمار آنها به صورت رسمی در جایی ثبت نمی­شود.

 

 

علاوه بر بازار ایران باتولید لوازم آزایشی و بهداشتی میتوان آن را به کشور های دیر صادر کرد. یکی از کشورهای مناسب برای صادرات کشور امارات است. مردم این کشور از سطح رفاهی بالایی برخوردارند. از طرفی سطح رآمد آنها رو به افزایش است. بنابراین تمایل زیادی به استفاده از لوازم آرایش لاکچری دارند. بازار آن هم رو به افزایش است.

مگر صادرات به این کشور چقدر درآمد دارد؟

صادرات به این کشور چگونه است؟

برای اطلاع از بنادرآزاد تجاری امارات و قوانین صادرات اینجا کلیک کنید.

 

بازار محصولات آرایشی و بهداشتی امارات متحده عربی

بازار محصولات آرایشی امارات متحده عربی بر اساس نوع محصول (محصولات آرایشی رنگی و مدل‌دهی و رنگ‌آمیزی مو) و کانال توزیع (سوپرمارکت‌ها/هایپرمارکت‌ها، فروشگاه‌های تخصصی، فروشگاه‌های آنلاین و سایر فروشگاه‌های خرده‌فروشی) تقسیم‌بندی می‌شود.

افزایش تمایل به محصولات زیبایی وگان، ارگانیک و طبیعی یکی از عوامل کلیدی بازار است.

برندهای اصلی کلیدی در بازار محصولات آرایشی و بهداشتی امارات متحده عربی عبارتند از:. Huda Beauty، Anastasia Beverly Hills، Shirley Conlon Organics، The Estée Lauder Companies، و Shiseido Company.

درآمد در بازار زیبایی و مراقبت شخصی به 1154 میلیون دلار در سال 2022 می رسد. انتظار می رود این بازار سالانه 1.41-٪ رشد کند. بزرگترین بخش بازار، بخش مراقبت شخصی با حجم بازار 529 میلیون دلار در سال 2022 است.

بیشترین درآمد این صنعت از کجاست؟

با آمدن پاندمی کرونا و قرنطینه های اجباری مردم زود تر از روندی که پیش بینی می­شد به خریدهای آنلاین عادت کردند. صنعت زیبایی هم مانند صنایع دیگر با افزایش تقاضا برای ارائه ­ی خدمات آنلاین روبرو شده است.

در بازار زیبایی و مراقبت شخصی، 24.0٪ از کل درآمد از طریق فروش آنلاین تا سال 2022 ایجاد خواهد شد. میزان بازار آنلاین لوازم آرایشی و بهداشتی رو به افزایش است.  این درآمد در سال 2025 حدود 36 % تخمین زده می­شود.

بیشتر سفارش های آنلاین با استفاده از گوشی همراه بوده است. این نشان می­دهد مخاطبان هدف تمایل دارند با دسترسی آسانتر خدمات آرایشی بهداشتی را دریافت کنند.

زیبای پر طرفدار

تغییرات درآمد در بازار صنعت زیبای امارات به تفکیک هر قسمت

در این نمودار می­بینید که درآمد حاصل از cosmetics(آرایشی بهداشتی) در کشور امارات در سال 2022 به بالاترین درآمد خود می­رسد. بعد از بخش آرایشی بهداشتی، عطر و ادکلن بیشترین درآمد را در سال 2022 دارد. از نظر درآمد در جایگاه بعدی مرقبت های پوستی و بعد از « مراقبت های شخصی قرار دارد.

از طرفی با نگاهی به نمودار تخمین زده شده از وضعیت بازار می­بینید که سال 1401 (2022) بهترین درآمد و سود پیش بینی شده برای ورود به حوزه ی آرایشی بهداشتی در کشور امارات متخده ی عربی است.

زیبای پرسود

مقایسه ی درآمد جهانی صنعت آرایشی بهداشتی

درآمد کشورهای مختلف از صنعت زیبایی

5 کشور برتر جهان به لحاظ درآمد در این حوزه به ترتیب عبارت اند از : آمریکا، چین، ژاپن، هند، برزیل

همانطور که در عکس های بالا می­بینید، در آمد این صنعت هرسال به طور متوسط با نرخ 1.06% رو به افزایش است. به عنوان مال درآمد خالص کشور آمریکا در این صنعت در سال 2020 به مبلغ 77720میلیون دلار و همین درآمد در پایان سال 2022 به 87987 میلیون دلار می­رسد. در این دو سال آمریکا به قیمت روز حدود 300 هزار میلیارد تومان افزایش درآمد داشته است.  درآمد این کشور 11.3 برابر درآمد کشور ایران است.

درآمد امارت متحده­ ی عربی

 

امارات متحده عربی درآمد بازار لوازم آرایشی رنگی بین سال‌های 2020 تا 2030 شاهد 7.6 درصد CAGR خواهد بود، زیرا در سال 2020 به 370.6 میلیون دلار رسیده است.

امارات متحده عربی بازار لوازم آرایشی رنگی تحت تأثیر همه‌گیری COVID-19 قرار گرفت زیرا تعطیلی کارخانه‌های تولیدی و فروشگاه‌های خرده‌فروشی منجر به عرضه کم چنین محصولاتی شد. علاوه بر این، دفاتر تعطیل شدند و به مردم گفته شد تا حد امکان در خانه های خود بمانند. علاوه بر این، اجبار استفاده از ماسک باعث کاهش نیاز به لوازم آرایشی در کشور شد.

در آینده، رده محصولات لوکس، در بخش نوع U.A.E. بازار لوازم آرایشی رنگی شاهد رشد سریع تری خواهد بود. با رشد سریع اقتصادی در کشور، به رهبری تجارت نفت و راه اندازی دفاتر توسط شرکت های چند ملیتی، هزینه ها برای محصولات لوکس در حال افزایش است.( محصولات آرایش صورت، محصولات مراقبت از ناخن، محصولات مراقبت از لب و محصولات آرایش چشم جز این دسته هستند)

پیش بینی می شود دسته آرایش صورت در امارات متحده عربی بازار طی 5 سال آینده بازار را می­گیرد.  به ویژه در بین خانم های شاغل، فروش انواع کرم پودر صورت، رژگونه، برنز، کرم پودر و هایلایتر در این کشور رو به افزایش است.

چرا بازار لوازم آرایش امارات رو به افزایش است؟

قوی ترین عوامل تاثیر گذار روی  بازار

افزایش نرخ اشتغال زنان: بین سال های 1990 تا 2019، سهم زنان شاغل در کشور از 28.1 درصد به 52.1 درصد افزایش یافته است. علاوه بر این، طبق گزارش بانک جهانی، سهم زنان از کل نیروی کار کشور از 16.1 درصد در سال 2015 به 17.5 درصد در سال 2019 افزایش یافته است.

افزایش آگاهی ظاهری: تمرکز فزاینده مردم بر ظاهر خوب یکی دیگر از عوامل کلیدی برای امارات متحده عربی است. استفاده از محصولات لوازم آرایش رنگی به این موضوع کمک می­کند. یکی دیگر از دلایل تمایل مردم به استفاده از لوازم آرایش در جشن ها و مهمونی ها ، این است که آنها به دنبال بهبود ظاهر خود برای افزایش  اعتماد به نفس هستند.

بالاترین لوازم آرایش مورد استفاده در رده زنان در سال های آینده لوازم آرایش رنگی است. چنین محصولاتی عمدتاً توسط زنان استفاده می شود، به ویژه کسانی که در رسانه ها و سرگرمی ها و بخش های شرکتی هستند. از طرفی درآمد این کشور رو به افزایش است. بنابراین، با افزایش درآمد و آگاهی آنها از لوازم آرایشی رنگی برندهای مختلف، هزینه آنها برای چنین محصولاتی رو به افزایش است.

دبی بزرگترین شهر در امارات متحده عربی است. مردم در این شهر قدرت خرید بالاتری نسبت به سایر شهرها دارند. در نتیجه فروش لوازم آرایشی رنگی را در امارات را افزایش می دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای مورد نیاز با * مشخص شده است

نوشتن دیدگاه