ریمل ضد حساسیت

مصرف لوازم آر ایش در دوران کرونا کاهش یافت!

به نظرتون در دوران کرونا میزان استفاده از لوازم آرایشی کمتر شد یا بیشتر؟ شاید براتون جالب باشه که بدونید در دوسال اخیر استفاده از لوازم آرایشی و خدمات زیبایی کمتر شده بود اما نه تمام محصولات… استفاده از لوازم آرایشی و خدمات زیبایی مرتبط با چشم بسیار زیاد شد. دلیل این اتفاق هم کاملا مشخص است.

همین تنوع در رشد انواع محصولات آرایشی و بهداشتی و این که چرا یک محصول فروش زیادی داشته و محصول دیگر کم فروش بوده، نکته ای بود که تیم مارکت مجموعه بیوکمپ به همراه تیم تحقیق و توسعه تصمیم گرفتند تا در مورد این محصولات دقیق تر بررسی کنند. در همین بررسی ها بود که به محصولات و خدمات زیبایی مرتبط با چشم برخورد کردند.

شاید براتون جالب باشه که در مورد انواع خدمات زیبایی تفاوت چشمگیری نبود اما در مورد محصولات آرایشی این اختلاف بسیار جالب توجه بود. در این دوسال اخیر طبق آمار فروش و تولید محصولات آرایشی و بهداشتی، میزان فروش ریمل به شدت نسبت به سال های قبل بیشتر شده بود و از طرفی محلول های اختصاصی پاک کننده آرایش چشم هم بالا رفته بود.

ولی تیم تحقیق و توسعه طی بررسی ها به یک مشکل برخورد کردند، اینکه همزمان با رشد فروش این محصول، مشکلات چشمی هم بسیار زیاد شده بود و اصرار داشتند که بین این دو موضوع قطعا ارتباطی وجود دارد. با تحقیقات بیشتر متوجه شدند که بین مشکلات چشمی و استفاده از ریمل ارتباط چندانی وجود ندارد مگر یک مورد که حتما در ادامه به آن اشاره میکنیم .
افزایش مشکلات چشمی از جمله عفونت، خشکی، خستگی و … دلایل زیادی دارد مثل استفاده از بیش از اندازه استاندارد از رایانه و موبایل، آلودگی ها و افزایش گرد و غبار، خشکی و گرمای هوا و …. .. این داده هایی که در ادامه قرار دادیم برای شما هم میتواند جالب باشد :

نمودارها و داده های بیشتری در زمینه افزایش مشکلات چشمی را می توانید در توضیحات پروژه پدچشمی هم مشاهده کنید .
اما این تمام ماجرا نبود. یک نگاهی به این جدول و آمار کنید :

بر اساس گزارش وزارت صنعت، معدن و تجارت، حجم واردات قانونی، قاچاق و تولید محصولات آرایشی، یعنی کل مصرف این محصولات در ایران، سالانه معادل چهار میلیارد دلار است. حجم بازار قانونی این لوازم که در کنترل سازمان غذا و دارو است، سالانه حدود 1.2 میلیارد دلار برآورد م یشود. درحالیکه حدود 1.6 میلیارد دلار لواز م آرایشی و بهداشتی قاچاق و تقلبی از مبادی غیررسمی به کشور وارد میشود.

خشکی و التهاب پوست، التهاب چشمها، عفونت لبه پلک چشم و به دنبال آن نازک شدن پلکها، از جمله آسیبها و مضراتی هستند که در صورت استفاده بلندمدت از لوازم آرایشی نامناسب و غیراستاندارد سلامت انسان را به خطر انداخته و تهدید میکنند.
به گفته متخصصین چشم، از عوارض شدید استفاده از ریملهای تقلبی میتوان به عفونتهای چشمی، ایجاد لکه در قرنیه و اشکال در بینایی اشاره کرد . آبریزش، خارش، پفکردگی، سوزش و التهاب شدید چشم از عوارض عمده استفاده از ریملها و خط چشمهای تقلبی هستند. از این رو هدف از انجام پروژه حاضر تلاش برای طراحی و فورموله ریملی حجم دهنده با خاصیت ضد آلرژی و سعی در دستیابی هرچه بهتر به این هدف ارزشمند می باشد.
قطعا هرچقدر هم که ریمل ها و خط چشم ها دچار مشکل باشند، اکثریت خانم ها به این محصول وابستگی پیدا کردند و حذف آن تقریبا غیر ممکن است اما تولید یک ریمل با خاصیت ضد حساسیت و التهاب می تواند جایگاه خوبی در بازار پیدا کند.

بنابراین تولید این محصول با توجه به اینکه سرمایه اولیه کمتر از 800 میلیون تومان هم نیاز دارد، سودآوری بسیار خوبی میتواند داشته باشد اما دو مسئله مهم در تولید داریم ؛ یکی مایع ریمل و یکی فرچه ای که برای تولید ریمل استفاده میشود. درمورد مایع ریمل، تیم طراحی دارو و فرمولاسیون لوازم آرایشی ما با بررسی هایی که انجام دادند به فرموله ای با خاصیت حجم دهنده و ضد حساسیت رسیدند که مواد اولیه دردسترسی هم برای تولید در ایران دارد.
فرچه های مورد استفاده در ریمل ها هم به دلیل وارداتی بودن میتواند در مسیر تولید مشکلاتی به وجود بیاورد که البته برای این مشکل هم توسط تیم تحقیق و توسعه راهکاری ارائه شد تا با کمترین هزینه بهترین کیفیت را داشته باشیم .
نکته اصلی این طرح این است که به دلیل مسیر مارکتینگ نسبتا سختی که دارد نیازمند داشتن یک تیم ویزیت حرفه ای است و در غیر این صورت در مسیر فروش به مشکل میخورد .